streszczenie powinno miec na celu przedstawienie tego, co zamierza się zrobić. Biznes plan jest napisany ogólnie i skrótowo. Ta część powinna byc solidna, oraz efektowna i niezbyt rozbudowana jednak na tyle by zawrzeć fundamenty, na których oparta jest szczegółowa prezentacja przedsięwzięcia. Tworząc podsumowanie menadżerskie powinno byc ono skoncentrowane na najbardziej istotnych elementach projektu. Stanowiąc jednocześnie poczatek, oraz kwintesencję biznes planu, oraz zalety całej operacji i zachęcać do dalszego czytania. Po krótkim wprowadzeniu nalezy jeszcze przedstawić opis jak, oraz gdzie, kiedy i przez kogo firma została założona. Nalezy równiez wspomnieć o jej osiagnięciach, oraz wspomnieć o gorszych okresach, a także ustanowić bilans działalności na dzień dzisiejszy. Streszczenie powinno zajmować jedną lub dwie strony należy w nim opisać jedynie informacje o przedsięwzięciu, oraz przewidywanych kosztach i wiążących się z tym potrzebach finansowych. Należy również zawrzeć skróćone, oraz najważniejsze prognozy finansowe.