Kiedy nie posiadamy falownika, a silnik nie posiada hamulca mechanicznego. Wówczas w przypadku potrzeby szybszego zatrzymania napedu niezbędny moze sie okazać moduł hamowania prądem stałym. Hamowanie prądem stałym jest to metoda spowolnienia silników elektrycznych. Prąd stały zostaje wstrzykniety do uzwolenia silnika AC zaraz po tym kiedy zostanie odłaczone napięcie zasilające. Zapewnia to hamowanie wirnika silnika, który jest zatrzymywany. W momencie otwarcia stycznika zaislania silnika wirnik obraca się swobodnie wtedy nastepuje jego wyhamowywanie przez wybieg. Obciążenie silnika za pomocą elementów mechanicznych z duzym momentem bezwładności może trwać nawet przez większą ilość czasu. Żeby móc ograniczyć czas hamowania, oraz móc zastosować jako hamowanie awaryjne możemy wykorzystać hamowanie prądem stałym do szybszego zatrzymania wirnika. Natomiast prądem DC układu hamulcowego może zostać użyty jako plan B dla systemu hamulca ciernego. Warto podkreslić, że hamowanie DC wymaga małego modułu, który powinien zostac podłaczony w sterowaniu silnika. Moduły nie zużywają się, oraz nie wymagają konserwacji.