Wbrew róznym pozorom przeprowadzenie standardowej kampanii reklamowej produktu nie może zagwarantować osiągnięcia najwyższego poziomu sprzedaży. Konsumenci są dziś bardzo prztłoczeni nadmiarem informacji. skutkuje to tym, że idąc do sklepu nadal nie mają pojęcia czy coś planują obecnie kupić. Bardzo istotne jest przyciagniecie uwagi klientów do naszego towaru i to juz w punkcie sprzedaży. Pomoga nam w tym specjaliści z branzy visual merchandisingu. Jest to anglijęzyczna nazwa, która brzmi dla większości z nas w sposób niezrozumiały. Visual Merchandiser jest pracą, która polega na aranżowaniu wystaw sklepowych, w taki sposób by przyciagnąć uwage klientów, oraz w tradycyjny sposób wyeksponować asortyment. Bardzo ważne jest również nadążanie za bieżącymi trendami dlatego, że dla dużej ilości osób, które odwiedzają galerie handlowe ekspozycje sklepowe są przede wszystkim głównym źródłem informacji na temat teraźniejszych nurtów w modzie. Maja one również decydujący wpływ na dokonywanie w trakcie zakupów wybory.